Víte, že se v Česku prodává oficiálně ještě jedna cenově dostupná V8?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Evropě vládnou maloobjemové motory. A to už pořádně dlouho. Ale do nedávna alespoň prémioví výrobci na počtu válců nešetřili. Jenže dnes je docela výjimečný i šestiválec a osmiválcové agregáty mají jen auta za mnoho milionů korun.

Jednu výjimku zná asi každý, jmenuje se Ford Mustang, který v poslední generaci a teď s faceliftem Ford v Evropě oficiálně prodává. Je to úspěšné auto, nejlépe prodávaný evropský sporťák. Aby ne, když do faceliftu šel pořídit osmiválec jen lehce nad milion korun. Dnes po úpravě modelu ale ceny vzrostly a nejlevnější osmiválec vyjde na 1 285 000 korun, automat je dražší o 50 000 korun a kabriolet o 100 000 korun.

Přes vyšší cenu je to stále skvělá nabídka, za kterou dostanete leda tak silnější dvoulitrové přeplňované BMW. A když jsme u něj, tak nejlevnější šestiválec kupé BMW 440i vyjde na 1,5 milionu a s Mustangem stejně výkonná varianta M4 CS na 3,2 milionu korun. Prostě americká auta jsou i s dovozním clem cenově výhodná.

Mustanga zná každý, ale jeho amerického konkurenta  Camaro asi jen z filmů a obrázků. Přitom Camaro se v Evropě (v několika zemích) oficiálně prodává a v Česku jsou dva dealeři. Jeden v Praze a druhý na Kladně. Cenově je Camaro s Mustangem srovnatelné.

Základem je přeplňované dvoulitrové turbo, ale to nás nezajímá, stejně jako čtyřválcový Mustang Ecoboost s 2,3litrovým motorem. Nám se líbí Camaro V8, které má monstrózní osmiválec s objemem 6,2 litru, tedy ještě o pořádný kus větším než má pětilitrový Mustang. Na výběr je šestistupňový manuál a osmistupňový automat. A také varianta kupé a kabriolet.

Výkonově je na tom Camaro V8 stejně jako Mustang, má 333 kW, Mustang 331. S automatem se kupé Camaro dostane na stovku za 4,4 sekundy, což je výborný čas. Minimálně za ty peníze, co stojí. A jsme u ceny. Základní pro V8 je 1,32 milionu korun. Za automat (ale „jen“ osmistupňový, Mustang má nyní desetistupňový) se doplácí 70 000 korun, za kabriolet 140 000 korun. Další příplatky jsou relativně levné a třeba servis si účtuje 900 korun za hodinu, což je naprosto běžná cena.

Oba dealeři mají několik aut na skladě, všechny s V8. Je možné objednat auta i do výroby, ale pak se čeká půl roku. Dodejme, že Chevrolet se z Evropy jinak stáhl, prodává zde právě jen Camara a Corvetty, takže servisní síť je poměrně řídká.

Vlastně jediná špatná zpráva je, že supervýkonná verze ZL1 s výkonem osmiválce 477 kW má problémy s homologací a tak zatím v prodeji není.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny