Je to v podstatě hloupost. Stejná, jako když někdo soutěží v tom, kolik knedlíků nebo hřebíků spolyká za hodinu. Porsche nic polykat nemuselo, stačilo, aby za svoje SUV Cayenne zapojilo velký Airbus A380. Což je samo o sobě zbytečnost, ale když jde o zápis rekordu do Guinessovy knihy rekordů, tak se prostě zbytečnosti dělají.
Airbus A380 – Wikipedie
Airbus A380 je dvoupatrový širokotrupý letoun vyráběný evropskou společností Airbus S.A.S., je největším dopravním letadlem světa. Větší než A380 je jen nákladní Antonov An-225 (vyroben jeden kus), hydroplán Hughes H-4 Hercules (prototyp) a vzducholoď Hindenburg.
Použit byl Cayenne S Diesel, který se pokusil odtáhnout Airbus A380 společnosti Air France na pařížském letišti Charlese de Gaulla. Porsche má osmiválcový přeplňovaný diesel s výkonem 283 kW a točivým momentem 850 Nm. Na délku měří 4,85 metru a jeho hmotnost je 2,25 tuny. Airbus je podstatně větší macek. Na délku měří 72 metrů, na šířku dokonce přes 79. A pak je tu hmotnost. Maximálně může vážit až přes 500 tun, prázdný pak má 275 tun.
V případě rekordu byl téměř prázdný, vážil 285 tun a Porsche ho odtáhlo 42 metrů. Tedy něco přes polovinu jeho délky. Z toho je jasné, že speciální letištní tahače se konkurence bát nemusí, pro běžný provoz je prostě potřeba něco lepšího, než SUV za 2,5 milionu korun.
V každém případě byl v tažení produkčním osobním autem překonán , ten předchozí měl hodnotu 170 tun.
Kde se dozvíte víc
Od roku 2006 držel "tahounský" rekord Volkswagen Touareg V10 TDI, který táhl Boeing 747.
Autoblog.com (anglicky)V roce 2013 překonal předchozí rekord Nissan Patrol a to v provedení s benzínovým motorem. Táhl nákladní Iljušin.
Caradvice.comO někdejším pokusu Volkswagenu natočil video i britský pořad Fifth Gear.
Fifth Gear