Herní gigant Nintendo obrací pozornost na mobilní hráče

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Je to teprve rok, co Nintendo pokusně na mobily uvedlo svůj první titul, Super Mario Run. Od té doby však převedlo na mobily i svojí hitovku Animal Crossing a teď se chystá mobilním hráčům dopřát i naprostou klasiku – Mario Kart.

Nintendo bylo vždy považováno za konzervativnější herní firmu – drželo si vlastní platformu konzolí, těšilo se z úspěchů svých dlouholetých herních sérií a hlavně si drželo skalní fandy, kteří skočili po čemkoliv, co firma vytvořila. Nyní to však vypadá, že někdo z vedení firmy dostal (na jejich poměry) progresivní nápad – co takhle oslovit v současnosti masivně se rozrůstající populaci mobilních hráčů?

Nintendo – Wikipedia

Nintendo Co., Ltd. is a Japanese multinational consumer electronics and video game company headquartered in Kyoto. Nintendo is one of the world’s largest video game companies by market capitalization, creating some of the best-known and top-selling video game franchises, such as , The Legend of Zelda , and .

Na přelomu minulého roku vypustilo Nintendo do aplikačního obchodu iOS ikonického Maria, ovšem přizpůsobeného tak, aby jej mohl pohodlně hrát každý iPhonista na dotykové obrazovce. Titul Super Mario Run si později proklestil cestu i na Android, nicméně po počátečním humbuku se ukázalo, že hra za tak masivní počáteční nadšení vlastně ani tolik nestále. Tedy ne že by ji fandové za doporučenou cenu 100 korun nekupovali ve velkém.

Připomínáme, že teď nezapomínáme na Pokémony, kteří jsou v současnosti jedním z velkých herních hitů (Pokémon Go, varianta AR experimentálního titulu Ingress) na mobilech, protože tuto hru primárně vyrábí a udržuje společnosti Niantic, nikoliv Nintendo.

Japonský herní gigant to tedy zkusil podruhé, a to celkem nedávno, s další svou známou herní sérií Animal Crossing. Poněkud infantilní verze facebookového Farmvillu dala svým příznivcům přesně to, co dobře znali z konzolí, a zároveň si japonský herní gigant vyzkoušel i ono nesmírné lákadlo mobilních her v podobě mikrotransakcí, prémiových herních bodů, mechanismů šitým na míru platícím hráčům a podobně. Animal Crossing: Pocket Camp má sice stále to barevné kouzlo a péči, jaká je Nintendu typická, ale zároveň je to jen další klikací žrout času, který se vám kliká o trochu pohodlněji když sem tam utratíte nějakou tu korunu.

Je evidentní, že si firma brousí zuby na peněženky mobilních hráčů i nadále, a proto jim v příštím roce (respektive do března 2019) nabídne i další herní pecku, a sice závody Mario Kart. O hře zatím nejsou žádné jiné informace, než její název Mario Kart Tour, ovšem fandové si jistě rychle domyslí, že patrně půjde opět o závodní titul s možností soupeřit s přáteli, zasazený do barevného světa Super Maria.

Nintendo údajně plánuje i mobilní port série Legend of Zelda, ovšem tato informace zatím nebyla oficiálně potvrzena. Tak či onak, i přes velké úspěchy herní konzole Switch, které se doposud prodalo necelých 15 milionů po celém světě je zřejmé, že toto číslo se nedá ani zdaleka srovnávat s potenciální masou hráčů, kteří si mohou jejich titul stáhnout do svého mobilu. A dost možná bude takových herních studií do budoucna přibývat.

Kde se dozvíte víc

(anglicky) Nintendo is bringing Mario Kart to smartphones

The Verge

Oficiální stránky herní firmy Nintendo

Nintendo

(anglicky) 'Mario Kart' is finally coming to smartphones — here are 5 things we know (and don't know) about it

Business Insider

Nintendo podporuje hraní na mobilech, oznamuje Mario Kart Tour Více na: https://doupe.zive.cz/clanek/nintendo-podporuje-hrani-na-mobilech-oznamuje-mario-kart-tour

Doupě
Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny