Elektromobilita pro opravdové srdcaře. Kilometr vyjde jak v luxusním taxi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Našli jsme asi nejabsurdnější operativní leasing na trhu. Za měsíční používání BMW i3 zaplatíte 21 675 korun. A za to můžete najezdit 625 kilometrů.

Operativní leasing je dnes velmi populární forma financování automobilu. Úroveň služeb zahrnutých v ceně operativního leasingu je různá, ale v principu: za fixní měsíční poplatek používáte auto s určeným limitem nájezdu. Je to vlastně taková dlouhodobá půjčovna. Pro firmy je výhodné, že si mohou celou částku dát do nákladů, nic složitě neodepisují. A pro všechny platí, že za rozumnou částku a bez starostí má zákazník v podstatě stále nové auto.

V zahraničí funguje „operák“ už dlouho – je to nejobvyklejší způsob nákupu automobilu. V Česku je to ale hit až posledních tří čtyř let. U nás se obvykle neplatí akontace, i když i takové nabídky najdete. V poplatku je cena výpůjčky, pojištění, často pak i servis a výměna gum. Obvykle je operák poskytovaný na jeden až čtyři roky, ale je to individuální, existují i kratší i delší nájmy. Podstatnou hodnotou je roční nájezd, obvykle mezi 15 až 20 000 kilometry, ale opět platí, je to individuální.

Dnes si na operativní leasing můžete pořídit v podstatě jakékoliv auto včetně velmi drahých. Pak logicky měsíční sazba stoupá do desítek tisíc korun. Naopak lidová auta vyjdou okolo 5 000 korun měsíčně.

Ale jako u všeho, i u operativního leasingu platí, že na trhu najdete absurdní nabídky. Jednou takovou je nová služba ElektraCars, což je startup energetické společnosti Eon, vybudovaný známou „líhní“ startupů Creative Dockem. Služba odstartovala letos a jako první si u ní můžete na operák pořídit BMW i3. To je solidní ale dost drahý elektromobil. Základní cena s DPH přesahuje milion korun. Ale to je na jiný příběh. Aktuální inovované BMW i3 má praktický dojezd až 200 km, takže pro příměstský provoz je dobře použitelný.

ElektraCars má zvláštní způsob výměny auta, operativní leasing je na osm měsíců. Pak si můžete vzít nové auto. V ceně je dokonce i veškerá elektřina na provoz a doma vám dokonce zdarma instalují nabíječku. Konkrétní typ není uveden, odhadujeme v ceně 10 až 20 000 korun. Ale po skončení pronájmu si ji zase odmontují. To pro pořádek. V ceně je pojistka (10procentní spoluúčast je zoufalá a nebezpečná varianta), servis, výměna pneumatik a podobně. Prostě all-in služba.

Ovšem ta cena. Měsíčně za auto zaplatíte 21 675 korun při nájezdu 625 km! Pro osmiměsíční pronájem je to celkem 5 000 km. V nabídce jsou i větší nájezdy, ale ty jsou logicky dražší. Samotná cena je absurdní, přímo BMW má i3 od 17 000 korun (vše včetně DPH) měsíčně při měsíčním nájezdu 1 250 kilometrů. A na trhu jsou i levnější nabídky.

Ano, v ceně není elektřina a u ElektraCars se tak velmi snadno vypočítají čisté náklady na jeden kilometr. Je to necelých 35 korun. Jinde to u BMW i3 vyjde odhadem na 15 korun, u běžných aut se dostanete snadno pod 10 korun (BMW 218i) nebo i na polovinu u obyčejnějších aut. Ano, u ElektraCars vám po dobu nájmu půjčí a namontují domácí nabíječku, ale to je v celkových nákladech jen velmi drobná výhoda.

Nad nabídkou ještě teď kroutíme hlavou, 35 korun na kilometr je cena, za kterou si můžete v pohodě objednávat na všechny měsíční cesty luxusní taxi, obyčejné vás pak vyjde ještě výrazně levněji. Takto se ta elektromobilita snadno nerozšíří. Takto opravdu ne.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny