Nissanu se v Evropě daří. Automobilka patřící do skupiny s Renaultem a nedávno přistoupivším Mitsubishi drtí Evropu crossovery Juke a především větším modelem Qashqai. Juke, přestože když přišel na trh, tak se jeho „žabímu“ vzhledu a na svou dobu netradiční koncepci SUV v kategorii malých aut moc nevěřilo. Jenže i po mnoha letech je to trhák a to dnes nejen v Evropě ale i v Asii a Americe. Qashqai a jeho deriváty jsou naopak konzervativně střižená SUV a úspěch je prostě nemohl minout.
Ale ne vše se u Nissanu podařilo. Už před lety v Evropě totálně propadl malý model Tiida, produkovaný jako sedan i hatchback. Nutno dodat, že v Americe se mu pod jménem Versa dařilo lépe, asi i proto, že se vyráběl v Mexiku. Tiida byla opravdu ošklivé auto v obou karosářských verzích, v Evropě se prodávala necelých pět let a dnes to je velká rarita. Celkem se jich prodalo jen okolo 30 000 kusů. Prodej skončil v roce 2011 a dalšího hatchbacku od Nissanu (nepočítaje mini Note) jsme se dočkali až o tři roky později.
Model Pulsar se sice technicky začal prodávat v roce 2014, ale prakticky až v roce následujícím. Oproti Tiidě je to fešák k pohledání, vzhledem ke konkurenci nepříliš nápadný model, ale moderně střižený. Jenže ani on není žádný hit a Nissan oznámil, že výroba končí letos v létě a do výroby už nelze Pulsar objednat už nyní. Zájemce si musí vybrat ze skladových vozů.
Pulsar má přitom mnohem lepší prodejní čísla než měla Tiida, za tři roky a fous se v Evropě prodalo zhruba 110 000 Pulsarů (bez letošního roku). Jenže Nissan očekával, že jich prodá 80 000 ročně a k tomu se ani nepřiblížil, v nejlepším roce 2015 to byla polovina tohoto čísla a v následujících letech to už bylo jen a jen horší.
Proč Pulsar nezaujal, těžko říct. Cenově to sice nebyl žádný trhák, ale ani vyloženě předražený vůz, což naznačuje ceník. Ani design to tentokrát být nemusí jako u předchozí Tiidy. Spíš je to další oběť SUV mánie, kdy Nissan nic jiného než Juke a především Qashqai v podstatě nepropaguje, snad s výjimkou loňského uvedení nové Micry. Juke i Qashqai dokonce má i v české edici a když si najdete i dealerů skladová auta, tak Juke seženete za podobné ceny jako Pulsara s lepší výbavou a Qashqai je jen o trochu dražší.
Pulsar se prostě stal další obětí současné SUV mánie. Jestli je to dobře nebo špatně, to si přeberte sami. My jsme rádi, že obyčejná auta jiných značek jsou na tom nepoměrně lépe než Pulsar. Sedět vysoko za vyšší spotřebu totiž nepotřebujeme.