Zoufalost výrobců, najmou si hvězdu a ona propaguje konkurenci

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Výrobci smartphonů to mají těžké. Najmou si hvězdu, která má propagovat jejich smartphone a ona místo toho nevědomky propaguje tu nejhorší konkurenci.

Nejhorší konkurencí je Apple a jeho iPhony, zoufalí jsou všichni ostatní, s Huaweiem v čele a bez výjimky. Poslední takový příběh se odehrál nedávno a prsty, doslova, v něm má hvězda stříbrného plátna, izraelská herečka Gal Gadot. Tu dobře znají milovníci komiksových sérií, je to slavná Wonder Woman, kterou hrála v několika filmech. Také hrála v sérii Rychle a zběsile. Mimo to je známá z mnoha reklamních kampaní, třeba na parfémy Gucci.

Takže nepřekvapí, že si ji najal Huawei, aby propagovala nové modely P20 a P20 Pro. A taky že je propaguje, přeci jen, smlouva je smlouva. Jenže co se nestalo, Gal Gadot dala příspěvek na Twitter s fotkou, na které leží na otomanu a v ruce má smartphone Huawei. Fotka je zcela jistě profesionální, žádná momentka z hereččina života. Ale to už záleží na smlouvě a na tom, co chce Huawei propagovat.

A teď ten problém, o kterém píšou média po celém světě. U onoho příspěvku bylo uvedeno, že byl na Twitter umístěný z aplikace Twitter pro iPhone. Takže zdarma reklama pro iPhone a posměch pro Huawei, ač ten je v tom zcela nevinně. Gal se z toho sice snažila vykroutit, že příspěvek za ní dával někdo z jejího týmu, který asi iPhone může mít, ale trapas už byl dávno na světě.

A není to jediný takový případ, lokálně si dříve Huawei pořídil na propagaci Jaromíra Jágra a oblepil jím republiku. Jenže Jágr si pro změnu udělal selfíčko, kde byl opět jasně vidět iPhone. Jágr se naštěstí nevymlouval a dokázal z toho poměrně elegantně vybruslit. Jenže jestli na to stejně koukal marketing Huaweie, toť otázkou.

Uvedené příklady jsou mediálně vděčné a rychle se rozkřikly. Problémy ale všichni výrobci řeší v podstatě každý den. Chtějí totiž zasáhnout mladé a tak hledají takzvané influncery, kteří by jejich výrobky propagovaly. Většinou to jsou lokální hvězdičky z YouTube a podobně. Ti slavnější nejsou vůbec levní, tam se i na našem malém písečku můžeme pohybovat v milionových smlouvách na rok, ale řekněme že ve „střední youtuberské třídě“ to budou deseti až statisíce.

Jenže většina těchto influencerů používá iPhone, protože to je status symbol mládeže. Mladší po něm touží a doufají, že dostanou ojetinu po rodičích, starší si koupí vlastní z první brigády. A pokud má být jejich youtuber respektovaný, musí mít iPhone. A to vám řekne deset youtuberů z jedenácti. Výrobci mobilů s tím bojují (tedy ti mimo Apple, ten u nás s nikým v tomto směru nespolupracuje), ale výsledky jsou rozpačité. Různých přešlapů jako u oné herečky je dost a dost, naštěstí se ztratí v hloubi googlího videoportálu a sociálních sítí.

Mimochodem, Huawei si pro český trh domluvil u novinek P20 a P20 Pro spolupráci třeba s populárním prankerem Kazmou nebo zpěvačkou Darou Rolins. Tak uvidíme, jak to bude fungovat.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny