Samsung je stále jednička. Ale máme novou čtyřku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

První letošní kvartál máme za sebou a analytici ze Strategy Analytics vypustili populární žebříček největších producentů smartphonů na světě. A je v něm jedno překvapení. Nápověda ve fotografii.

Nikoliv však na medailových pozicích. Tam je vše při starém, největší je Samsung, druhý je Apple a třetí Huawei. Přes udržení pozic na tom je každý z trojice jinak. Samsung má horší výsledek než před rokem, Apple a Huawei rostou. Pokles Samsungu je ovšem poměrně malý: loni prodal za 1Q 80,2 milionu smartphonů, letos o dva miliony méně. Stejně tak mírný je i růst Applu: loni prodal 50,8 milionu iPhonů, letos 52,2 milionu. Rozdíl je tedy 1,8 milionu přístrojů.

To Huawei rostl výrazněji. Nejenom že jeho růst je z nižší základny než u první dvojice, ale navíc rostl o skoro pět milionů kusů. Konkrétně loni prodal 34,5 a letos 39,3 milionu smartphonů. To je velmi slušný nárůst, když vezmeme v potaz, že v USA má firma prakticky nulu, protože tam Huawei smartphony nikdo nechce prodávat. O to víc musel čínský výrobce růst v Evropě, Asii a na dalších trzích. Prostě dobrá práce.

Než se pustíme do největšího představení, tak ještě zmíníme, že celý trh v porovnání s loňským prvním kvartálem klesl o zhruba osm milionů kusů. To je sice docela málo a nic zásadního to neznamená, ale trend je jasný. Dřívější růst se zastavil, zdá se, že nasycené jsou i rozvojové země. Minimálně v tuto chvíli tam nejsou zákazníci, kteří smartphone nemají a zároveň na něj mají peníze. Ano, nebudete tomu věřit, ale jsou země, kde jsou pro tamní obyvatele drahé smartphony za tisícovku. Když už mají mobil, tak nějakou starou Nokii za stovku.

Ale zpět do žebříčku, jsme na čtvrté pozici a pokud jste tipovali Oppo, jako v předchozích mnoha kvartálech, tak tipujete špatně. Oppo totiž výrazně kleslo. Tato značka z koncernu BBK Electronics (ještě mají silné Vivo a pro svět „start-up“ One Plus) doposud i s Vivem sází jen na domácí region, tedy Čínu a okolní země jihovýchodní Asie. A tam je trh přehřátý. Oppo i Vivo mají jít letos do světa (k čemuž potřebují globální procesory s podporou všech pásem LTE) a to není snadné. Snad se jim to povede ještě letos, zatím to trochu drhne.

Takže Oppo je páté, loni prodalo 27,6, letos 24,1 milionu kusů. Skokanem a překvapením (pokud jste to poznali podle obrázku, tleskáme) je Xiaomi, které se prodralo na čtvrtou příčku po zhruba třech letech. Už tenkrát se mu přezdívalo kometa, jenže její let se poněkud zarazil. Až loni se Xiaomi výrazněji vydalo mimo region (viz případ Oppa) a helemese, ono to funguje. Xiaomi je sice už v Evropě a krajově i v USA, ale podstatným trhem, který pomohl silnému růstu, je Indie. Díky ní loni Xiaomi prodalo 12,6 a letos 28,3 milionu smarpthonů. Také kroutíte hlavou? Ano, je to obrovský nárůst, který ale značka měla už v posledním loňském kvartále. Uvidíme, jak dlouho jí to vydrží.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny