Automobilka Seat se v krátkém videu pochlubila „robotickým tancem“ ve své továrně v Martorellu. Je to elegantní pohled do nitra dnešní moderní továrny na automobily. V Martorellu pracuje dva tisíce robotů a ti spolupracují s 1 700 zaměstnanci.
Malá exkurze do továrny Seatu poskytuje náhled na to, jak funguje moderní automobilová továrna. Je to názorný příklad průmyslu 4.0. Dva tisíce robotů v továrně pracuje nepřetržitě po 24 hodin denně. Roboti tu zpracují až 2 300 dílů denně. Roboti tu svařují díly karoserie, montují dveře karoserie nebo kontrolují přesnost sestavení karoserie.
Roboti tu mají různé rozměry, od zhruba jednoho metru do šesti metrů. Největší stroje zvládnou pracovat s předměty o hmotnosti až 700 kilogramů. Většina robotů má šest stupňů volnosti, takže může vykonávat bezpočet kombinací pohybů, včetně vertikálních, horizontálních po kolejnicích a otáčivých v rozsahu až 720°. Každý svařovací robot dokáže za den zhotovit až 16 000 bodových svarů na karoseriích budoucích automobilů.
Na potřeby výrobního zařízení dohlíží tým 390 pracovníků, kteří zaručují také správnou činnost robotů. Z řídicí místnosti sledují v reálném čase stav výrobního zařízení a jeho souhru s ostatními pracovníky. Ty roboti zbavují monotónních činností a manipulace s těžkými předměty.
Zvládnou ale i složitější úkoly. Během výroby přemisťují díly z jednoho místa na druhé a také je dokážou svařovat, spojovat šroubovými spoji, nanášet na ně lepidla nebo měřit případné odchylky s přesností až na dvě desetiny milimetru pomocí měřicích senzorů, aby mohla být karoserie vozidla předána na montážní linku.