Camry je pro Toyotu stejná klasika jako Corolla. V obou případech to jsou sedany, které v Evropě moc nefrčí, ale jinde po světě to jsou bestsellery. Corolla se do Evropy vrátila už před časem, teď už víme, že se vrátí i Camry.
Aktuálně se prodává šestá generace moderní Camry, ale existovala ještě jedna modelová řada, takže s těmi počty generací je to poněkud složitější. V každém případě se aktuální Camry označuje jako XV70 a je to fešný sedan vyšší střední třídy.
Corolla doplňuje evropskou řadu Auris, který se v USA se prodává ve verzi hatchback jako Corolla iM. Takže tady máme sice dvě jména, ale velmi příbuzná auta. S Camry je to složitější. V Evropě zmizela a nejvyšší sedan Avensis je nástupce tehdejší Cariny E, což byla řada pod Camry. Současné Camry je rozhodně větší auto než Avensis, ale předchozí generace si s ním byla velmi podobná.
No a důležité také je, zda se Avensis dočká další generace. Ta současná je totiž už hodně vousatá, na trhu je s několika facelifty už od roku 2009! Což jasně ukazuje, že míří do důchodu. Toyota sice neobměňuje své portfolio tak často jako někteří konkurenti, ale devět let je devět let. Jenže teď je řada na Aurisu, který je navíc o fous mladší než Avensis.
To nahrává spekulacím, že Avensis končí. Ona to jeho třída má v Evropě těžké, zákazníci se stále častěji přesouvají k SUV a trh si drží pár hegemonů v čele s Passatem. Fiat a Citroen z tohoto segmentu vycouvali a otazník visí i nad dalšími.
Camry by tak byl pro Toyotu zajímavé řešení. Vývoj je dávno ukončený, jen se upraví specifikace amerického modelu pro Evropu. Náklady se rozpustí díky prodeji na mnoha trzích, naopak vývoj nového Avensisu by spolykal mnoho peněz s nejistým prodejním výsledkem. Nakonec Toyota může Camry dovážet třeba z Ruska, kde se vyrábí. A nebo z USA a britský závod po Avensisu si automobilka může ušetřit na jiné modely.
Aktuální Camry vypadá velmi dobře, má agresivní vzhled připomínající některé modely příbuzného Lexusu. Je dynamičtější než předchozí poněkud usedlá generace. Délkou se auto blíží pětimetrové hranici, rozvor 2,82 metru je nadstandardní. V USA není Camry největším sedanem, tam je to model střední třídy, nad stojí ještě větší Toyota Avalon.
V USA se Camry prodává s 2,5 litrovým zážehovým motorem, s šestiválcem 3,5 litru a hybridním pohonem, který je velmi podobný tomu, co má evropská RAV a nebo Lexus NX300h.
Se šestiválcem můžeme jen stěží počítat, ale hybrid je přesně to, co by zde mohla Toyota prodávat. Pravděpodobně s CVT převodovkou, ale má i osmistupňový automat a manuální šestikvalt. Americké ceny obtížně indikují cenu pro Evropu, ale Camry by určitě byla dražší než Avensis. Odhadujeme ceny od 800 000 korun výš.
Detaily Toyota oznámí na podzim, zatím není jasné, kde všude se Camry v Evropě bude prodávat.