Jak osvěžit jinak běžně vypadající sluchátka? Vražte na ně logo luxusního designéra a zvyšte třikrát jejich cenu.
Sluchátka se jmenují Louis Vuitton Horizon Earphones a v zásadě nejde o nic jiného, než model Master & Dynamic MW07. To je sám o sobě model pro náročnější, jde totiž o bezdrátové „špunty“ za cenu 300 dolarů, tedy necelých 7 tisíc korun. Model Horizon Earphones se však prodává za 995 dolarů, tedy za celkem 22,5 tisíce korun. Oproti běžné verzi si tak připlatíte bezmála 16 tisíc.
Louis Vuitton si za svoje logo účtuje pořádný příplatek, přitom funkce i vzhled sluchátek je nezměněn. Master & Dynamic přitom už sám o sobě svá sluchátka profiluje jako stylová a vymýšlí různá originální barevná provedení či asymetrický design. Z tohoto pohledu je tak vlastně spolupráce se slavnou designovou značkou logická. Pak si ovšem vzpomenete na cenu.
Něco nového přeci jen zájemci dostanou – nabíjecí kryt, který také nese slavné designové logo společně s novým provedením textury na povrchu. Louis Vuitton prodává sluchátka v celkem třech barevných kombinacích – černá, červená a černá s oranžovým a modrým logem. Zatím ovšem ještě neoznámil, kde si tento model budete moci pořídit ale očekáváme, že je najdete v jeho buticích. Počet vyrobených kusů bude zřejmě limitovaný, aby se zvýšila exkluzivita tohoto produktu.
Drahé varianty jinak dostupných věcí nejsou ovšem ničím neobvyklým. Pomineme-li záplavu všemožných designových studií (především v Rusku), které vám na požádání pokryje zlatem váš iPhone (nebo tento Chytrý zvonek posázený drahými kameny, který natočí, jak vám ho někdo krade), jsou právě značky jako Apple ty, které prodávají třeba silikonové kryty s vlastním logem za desetinásobek toho, když byste je kupovali od neznámé čínské značky.
Přesto bychom v pozici zámožného zájemce čekali mimo na míru vyrobené nabíjecí krabičky něco víc, než jen exkluzivní logo. Možná i víc příslušenství by udělalo rozdíl, a nebo zkrátka drobně vylepšit hardware tak, aby se tak vysoký příplatek nějak opodstatnil. Třeba jako to dělá Huawei, když ve spolupráci se značkou Porsche udělá exkluzivní variantu svého špičkového smartphonu, na která ovšem jen nenalepí logo navíc, ale skutečně třeba i vylepší paměť či zlepší technologii v displeji.
,