Opravdu pořádná kára. Do Evropy vstupuje Dodge RAM

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

A Americe to je klasika nebo legenda, či spíš obojí. Velké pick-upy jsou v USA standardní auta, dokonce nejprodávanější auta. Jedničkou je Ford F150, dvojkou Chevrolet Silverado a trojkou Dodge RAM. Ano, až za těmito – z našeho pohledu – mastodonty následují běžná auta jako je Toyota Corolla.

Dodge RAM, respektive dnes už samostatně RAM patří pod křídla koncernu FCA, tedy v podstatě pod Fiat. A značka se rozhodla prodávat i v Evropě. Nikoliv přímo ale přes švédskou společnost Klintberg & Way. Ovšem s tovární zárukou a servisní podporou. Zatím se bude prodávat jediný model RAM 1500 ve dvou délkách kabiny a s jediným motorem.

Pokud očekáváte nějaké tintítko pro evropský provoz, tak máme dobrou zprávu, v prodeji bude osmiválec s objemem 5,66 litru . Výkon 291 kW a točivý moment 556 Nm je rozhodně impozantní. Spotřeba tomu bude odpovídat, ale zde víc než jinde platí, že bez banánů není opice. Dovozce ale nabídne úpravy na LPG nebo CNG s tovární zárukou.

Délka auta je 5,8 nebo 5,9 metru, to podle toho, jestli si zákazník vybere Quad Cab nebo prostornější Crew Cab. V obou případech je kabina čtyřdveřová a dostatečně prostorná. Navíc i docela luxusně vybavená. Auto má pohon všech kol, může mít vzduchový podvozek vpředu i vzadu, tam pak je tuhá náprava.

Z Evropského pohledu je RAM opravdu velký pick-up, v reálu je o třídu výš než třeba běžný Ford Ranger. Ten se prodává u nás i v USA, tak až ho potkáte, můžete si udělat obrázek. Ale občas můžete na českých silnicích natrefit i na RAM nebo F150 nebo velkou Toyotu Tundra. Ne, nejsou to auta do města, ale pro někoho mohou udělat hodně práce a nebo mu pomohou zvýšit ego. I na to jsou dost velká.

Nový RAM si už můžete koupit i v Česku, je zde zatím jeden oficiální prodejce. Už jsme o něm psali, prodává totiž oficiálně Camara a Corvetty. Firma se jmenuje United Cars a najdete ji v Praze ve Vršovicích.

Pokud vás zajímá, kolik takový RAM 1500 stojí, tak dealer má jeden okamžitě k odběru. Vyjde na necelé dva miliony včetně daně, což na jednu stranu není málo, ale s ohledem na osmiválec pod kapotou a výbavu je to vlastně docela levné. A hlavně, za stejnou cenu nekoupíte cokoliv prestižního evropského, co by se velikostí a motorizací RAMu vyrovnalo.

Za uvedenou cenu dostanete kompletní vzduchové odpružení, devatenáct reproduktorů, kožený interiér, velké střešní okno, dvacetipalcová kola, nástupní prahy a tak dále. Opravdu to není špatná nabídka.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny