Nedávno proběhla internetem zpráva, že Xiaomi má své první auto. Na čínskou produkci docela pohledné SUV Besturn T77. Jenže realita je poněkud jiná.
Ono auto nevyrábí Xiaomi, jen pro jednu výbavu dodává svůj systém Miui. Navíc je to čistě čínská záležitost, takže to pro nás v podstatě nezajímavé. Ovšem samotné auto docela zajímavé je, tak si o něm něco málo povíme. T77 je totiž důkazem, že čínská automobilová produkce už není synonymem děsu a běsu jako ještě před pár lety.
Ono SUV vyrábí čínská společnost FAV, což je třetí největší výrobce aut v Číně. To jen pro ty, kteří si někde přečetli, že výrobcem je neznámá značka Bestune. Kdepak, toto auto je od velkého koncernu, který má třeba i společný podnik na výrobu aut s Volkswagenem. Zde však musíme dodat, že Volkswagen má v Číně několik partnerství, situace je v tomto směru v Číně poměrně složitá.
Ale zpět k T77. Auto patří pod značku Besturn, což je čínské označení, mezinárodní je možná Bestune, ale s ohledem na minimální export je to stejně jedno. Dalšími značkami FAVu jsou Hongqi, která je mimo hranice Číny asi nejznámější, následují Junpai, Senia nebo Haima. A pak různé společné podniky se zahraničními firmami, jako je ten zmíněný s Volkswagenem. FAV má množství výrobních závodů po celé zemi.
Je jasné, že T77 není výkřik designu, nic revolučního na tomto SUV nehledejme. Třeba přední partie vzdáleně připomínají DS7 od dceřinky Citroenu, ale je otázkou, jestli to je záměr a nebo jen prostě náhoda. Prostě šestiúhelníkovou přední masku dnes dělá kde kdo. A v podobném duchu můžeme postupovat dál okolo celého auta. Prostě nic výjimečného, ale také nic odpudivého. Celkově prostě normální moderní SUV.
Rozměry patří T77 do nižší střední třídy, 4,525 metru je někde mezi Škodou Karoq a Kodiak. Jak je dnes obvyklé, auto nemá v základu pohon všech kol, vyšší stavba je prostě jen módní záležitost. O pohon se stará přeplňovaný agregát 1,2 litru s výkonem 100 kW a maximem točivého momentu 204 Nm.
Co je na autě nejlepší, je alespoň podle obrázků a bez čichových vjemů interiér. Vypadá veskrze moderně a zákazník si může vybrat třeba i čistě digitální přístrojový štít. Moderně vypadá celý interiér, takové auto by se neztratilo ani v Evropě. A s ohledem na cenu, která se podle výbavy pohybuje v přepočtu od 270 do 400 000 korun by to mohl být i prodejní trhák. A co teprve, kdyby multimediální systém běžel na MIUI od Xiaomi.