A proč se směje? Tedy obrazně řečeno, ve skutečnosti má firma s kritikou jeho bezpečnostních standardů velké, opravdu velké, problémy. Obrazně se smát může kvůli prodejním úspěchům svých smartphonů a vlastně i celkovým finančním výsledkům své společnosti.
Kritiku Huaweie dnes necháme bokem, počíst si můžete třeba zde. Dnes se podíváme na prodejní čísla za první kvartál letošního roku. Informace jako obvykle zveřejnila společnost Strategy Analytics. A z čísel vyplývá, že vlastně jediná velká radost může panovat právě v sídle Huaweie. Nebo konkrétně v těch kancelářích, kde prodeje smartphonů řeší.
Huawei jako jediný z první pětky výrazně zvýšil meziročně prodeje. Samsung klesl, Apple klesl, Xiaomi také hlásí pokles, až na páté příčce Oppo lehce přidalo, ale jen lehce, konkrétně o 1,3 milionu přístrojů. To Huawei meziročně přidal o neuvěřitelných 20 milionů přístrojů. Už dávno tak předstihl čínský výrobce Apple a docela nebezpečně se tlačí na první Samsung.
Samsung si meziročně pohoršil o 6,4 milionu kusů, Apple o devět milionů a Xiaomi o necelý milion. V absolutních číslech je tak žebříček následující:
- Samsung 71,8 milionu kusů
- Huawei 59,1 milionu kusů
- Apple 43,1 milionu kusů
- Xiaomi 27,5 milionu kusů
- Oppo 25,4 milionu kusů
Pokles hlásí i smečka ostatních, mezi kterými jsou jak větší výrobci jakým je třeba Vivo, tak i desítky či stovky malých. Meziročně si uskupení ostatní pohoršilo o 20 milionů prodaných kusů. Což samozřejmě neznamená, že mezi nimi nebudou i ti, kterým prodeje rostly, ovšem z globálního hlediska je to stejně zanedbatelné.
Prostě Huawei se daří, i když se sluší přiznat, že v prodejích jsou započtené i výsledky značky Honor. Naopak velký koncern BBK počítá své značky samostatně, jinak by Oppo, Vivo a další jistě předstihly na třetím místě Apple a možná by dotíraly i na druhý Huawei.