Majitelé elektromobilů značky Tesla si na sociálních sítích v hojném počtu stěžovali na nefunkčnost propojené aplikace, která jim znemožnila několik hodin odemknout svá auta. Na vině byla pravidelná údržba serverů.
Spoléhat se pouze na jednu chytrou funkci se v některých situacích nemusí vyplácet. Během údržby serverů služby Tesly, které měly mimo jiné na starost i propojenou aplikaci ke správě funkcí automobilů, včetně jeho odemykání, nebyly tyto služby dostupné. To znamenalo, že majitelé aut, kteří používali pouze tuto funkci k odemknutí svého automobilu, se do něj neměli jak dostat.
Tesly samozřejmě nejsou odkázané pouze na mobilní aplikaci a dostanete se do svého automobilu i pomocí čipové karty nebo klíče, ovšem najdou se právě i uživatelé, kteří chtějí mít vše na jednom místě a používají pouze mobilní aplikaci. Právě tato skupina lidí byla tak prakticky odstřižena od svých automobilů. Někteří svůj vztek nezapomněli řádně zdokumentovat na sociálních sítích.
@Tesla @elonmusk i am locked out of my car and been on hold now for 12 minutes. Why is it so difficult to talk to a Tesla trained human for support?
— briango (@briango) September 3, 2019
Hey @Tesla. I love my new Model 3… but now the app won’t refresh, won’t let me sign in, and says I have no vehicle. I’ve been on hold for tech support for an hour. Is my new car a red brick already?
— Ethlie Ann Vare (@ethlie) September 3, 2019
Zástupci Tesly se k celému problému nevyjádřili, každopádně to vypadá spíše na chybu uživatelů, že nemají k dispozici alespoň jednu záložní metodu, pokud odemčení pomocí aplikace přestane fungovat. Je to tak i zároveň poučení do budoucna, že funkčnost služby, která vyžaduje připojení k internetu, nelze stále brát jako samozřejmost.