Velká změna, Huawei padá z pozice světové mobilní trojky

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ačkoliv ještě loni měl ambice na to stát se světovou jedničkou, Huawei naopak ztrácí i svou dosavadní třetí pozici. Předehnal jej domácí konkurent Xiaomi.

Už jsme to měli za poslední roky naučené jako básničku. Největší prodejce mobilů na světě je Samsung, druhý je Apple a třetí Huawei. Tak to zkrátka nějakou dobu bylo, nezávisle na tom, kdo tvrdil, že někoho předežene. Samsung, Apple, Huawei. Rozložení sil na trhu bylo celkem stabilní a jasné. Jenže pak přišla pohroma v podobě obchodní války USA x Huawei a najednou se pozice mění.

Vyplývá to z posledních statistik společnosti Strategy Analytics. Ještě v lednu bylo vše při starém, jenže únorová čísla ukazují něco odlišeného – na třetí příčce co se prodejů smartphonů týče už není Huawei, nýbrž rival Xiaomi. Na globálním trhu se mu povedlo prodat 6 milionů kusů smartphonů, kdežto Huawei jen 5,5 milionu. První je stále Samsung s pohodlným odstupem 18,2 milionů prodaných mobilů, druhý pak Apple s 10,2 miliony.

Je tak otázkou, zda například díky uvedení modelové řady P40 na trh nebudou březnová, potažmo dubnová čísla už zase vycházet ve prospěch Huaweie, ovšem Xiaomi taktéž představilo své top model, Mi 10 a 10 Pro. Ty navíc na rozdíl od Huaweie oplývají službami od Googlu, což z nich dělá výrazně lákavější volbu.

Aplikační obchod Huawei je třetí největší | ChytráVěc.cz

Zdá se, že s návratem aplikací pro Android se u nových modelů Huawei a Honor již nepočítá. Výrobce se proto snaží rozšiřovat svůj vlastní obchod, AppGallery, který už má globálně třetí příčku.

Xiaomi se každopádně daří. V první řadě celkem úspěšně rozdělilo svou produkci na několik menších „podznaček“, takže zákazníci mají pocit většího výběru, ovšem peníze jdou do kapsy stále jedné a té samé společnosti. Dělá tedy to samé, co Huawei, jen ve větším měřítku. Zatímco Huawei má „jen“ dceřinnou společnost Honor, Pod Xiaomi ještě patří značky Redmi, Poco a Black Shark, každá má navíc trochu jiné zaměření.

Stav trhu s mobily jako takový je jinak výrazně ovlivněn probíhající pandemií koronaviru. Meziročně padají prodeje mobilů o závratných 38 procent. Loni v únoru se globálně prodalo 99 milionů kusů smartphonů, letošní únor však vykázal prodeje pouze 62 milionů kusů. Březnová čísla budou pravděpodobně stejně špatná, ne-li ještě horší.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny