Na balení s novými top modely Mi 10 Pro se objevil nápis, který působí v kontextu současného trhu poněkud posměšně.
„Mi 10 Pro s jednoduchým přístupem ke Google aplikacím, které používáte nejvíce“: to je nápis, kterým se chlubí Xiaomi na balení nejnovějšího top modelu Mi 10 Pro. Ačkoliv na první pohled toto prohlášení působí poměrně neutrálně, vzhledem k současné situaci se v něm však dá najít poměrně nepříjemné dloubnutí do konkurenčního Huaweie.
Kvůli sankcím, které Spojené státy uvalily na Huawei se tento výrobce potýká s odepřením přístupu ke službám Googlu, které jsou na globálním trhu klíčové. Místo toho tak buduje svůj vlastní ekosystém služeb Huawei (HMS, Huawei Media Services), ve kterém aplikace Googlu z logiky věci chybí. Této situace využívá právě jeden z největších soupeřů Huaweie, Xiaomi. To mu mimochodem v prvním čtvrtletí 2020 dokonce přebralo pozici světové trojky.
The Xiaomi Mi 10 Pro product box for the international market has the notation "with easy access to the Google Apps you use most". Is Xiaomi taking a shot at Huawei? pic.twitter.com/mjhnghWRD4
— MEIZU Fans Bulgaria (@MeizuFansBG) April 4, 2020
Nápis na balení Mi 10 Pro se tak dá v podstatě chápat jako metaforické strouhání mrkvičky směrem na Huawei. Tomu se ovšem čínský výrobce brání a tvrdí, že vzhledem ke spolupráci s Googlem je jednou z podmínek právě takovéto vychvalování jeho aplikací. Tedy že nápis na krabičku Xiaomi neumístilo jen tak, nýbrž proto, že zkrátka podle některé ze smluv jednoduše muselo.
I tak se ale načasování tohoto výpadu zdá více než podezřelé. XIaomi má zkrátka v této situaci navrch a globálně se těší velké přízni. Roste mu také i sebevědomí, takže například právě jeho poslední top model, Mi 10 Pro je výrazně dražší (ale také výrazně lepší), než jeho předchůdci. Může si to zkrátka za situace, kdy Huawei bojuje s citelným hendikepem, dovolit.