Legenda legend, Fiat 500 je krásné retro městské autíčko. Odkazuje na původní model z padesátých let, je samozřejmě mnohem větší, vybavenější, rychlejší a tak dále. Jenže už mu táhne na 12 let.
Ostatně, když se na Fiat 500 podíváte, věřili byste, že je mu už dvanáct let? Vyrábí se od roku 2007, což z něj dělá jedno z nejdéle sloužících aut na trhu. Přesto vypadá stále dobře, vlastně na něm není moc co zlepšovat. Lehkých retuší se dočkal, ale nadčasový design odkazující na původní legendu je prostě tak dobrý, že nestárne.
Přesto na příští rok chystá Fiat, respektive koncern FCA (Fiat Chrysler) nástupce. A světe div se, bude jen jako elektromobil. Má to několik důvodů, ač si o nich můžeme myslet cokoliv, třeba že je to blbost. Tak především, ač Fiat prodal dva miliony moderní pětistovky a je to malé městské autíčko, tak je fakticky dost drahé.
Prakticky stojí od 300 000 korun výš, což je suma, za kterou lze koupit auto o třídu či dokonce dvě vyšší. A na to se Fiat odkazuje, prostě je to stylovka, takže vyšší cenu jsou zákazníci ochotni akceptovat a tak budou akceptovat i vyšší cenu elektromodelu. A pokračuje, auto se primárně používá ve městě, na dovolenou s ním jezdí málokdo. A u městského auta není třeba řešit nějak zásadně dojezd a tudíž drahou sestavu mnoha baterií.
Nechystá se ani hybrid ani varianty se spalovacími motory. Ovšem pozor, neznamená to konec pětistovky se spalovacím motorem. Přežije v současné verzi, která se s faceliftem bude prodávat dál. A s ohledem na současné prodeje to není nesmysl a několik let kariéry má ještě před sebou. Sluší se dodat, že nová elektrická pětistovka bude stát na úplně nové platformě a s tou současnou tak nebude mít mnoho společného. Až na ikonický design. A to je dobře, ač opět dodejme, si o elektrické budoucnosti můžeme myslet cokoliv.