Ford se začíná stávat miláčkem evropských petrolheadů

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ten, kdo miluje vůni benzínu a nemá miliony na prémiové vozy německých značek nebo na italské či britské sporťáky, musí minimálně pochválit Ford za oficiální prodej Mustangu v Evropě.

Mustang má ve verzi GT osmiválcový velkoobjemový motor. A přestože po faceliftu poněkud zdražil, tak stále je jeho cena okolo 1,2 milionu korun úplně někde jinde než další auta s osmiválcem. Prostě Evropa se zbláznila, standardem se v nižších třídách stávají tříválce, ve vyšších třídách pak čtyřválce. Schválně si zkuste najít nějaký šestiválcový motor. Jen u drahých prémiovek a to ještě docela výjimečně. Výjimkou je Kia Stinger, ale pak je to stejné jako u Mustangu.

Ford nyní oznámil, že do Evropy pošle další ze svých amerických modelů. Sice to není nic pro vyložené sportování, model Explorer je velké sedmimístné SUV. Ale jako jediná pohonná jednotka v něm bude v Evropě zabudovaný přeplňovaný šestiválec s objemem tři litry. A k tomu elektromotor, aby bylo zelené mánii učiněno za dost.

Explorer není po Mustangu jediný americký model v Evropě, už několik let lze koupit menší SUV Edge, tedy menší oproti Exploreru, ale v reálu je to stále velký model. Jenže Edge se v Evropě prodává jen se čtyřválcovými diesely. A přestože je v prodeji v podstatě jen v plné palbě, tak cena okolo 1,2 milionu není zrovna hitová. Přestože stejně vybavená evropská konkurence stojí obvykle podobně.

Ale zpět k Exploreru. Do Evropy přijde úplně nová šestá generace auta, která se teď začíná prodávat a vyrábět v USA. Původ Exploreru je na začátku devadesátých let, kdy se stal pětidveřovou variantou ikonického Fordu Bronco. Ten ale o pár let dojezdil a Explorer se stal velmi úspěšným. I minulá pátá generace nebyla vůbec ošklivá, ale jako v první se u ní již pod kapotou neobjevil osmiválcový motor.

V páté generaci byly k dispozici čtyři agregáty. Dvoulitrový a 2,3litrový čtyřválec Ecoboost s přeplňováním, 3,5litrový šestiválec Duretec a stejně objemný Ecoboost s přeplňováním. V nové šesté generaci zůstává jen čtyřválcový 2,3l Ecoboost jako základní agregát, který doplní třílitrový přeplňovaný Ecoboost a ten samý bude i v hybridní variantě plug-in. A právě jen tato poslední varianta se bude prodávat v Evropě. Sekundovat mu bude desetistupňový automat a pohon všech kol.

Auto je to velké, na délku měří přes pět metrů a standardně je sedmimístné. Uvnitř se výbavou vyrovná prémiovým vozům. Budíky obstará dvanáctipalcový displej, kterému sekunduje desetipalcový nebo osmipalcový displej mediálního systému.

A cena? Tu zatím Ford nezveřejnil, ani termín zahájení prodeje, ale mělo by se tak stát ještě letos. My cenu odhadujeme na 1,5 milionu korun, alespoň tak by to vycházelo při porovnání cen menšího modelu Edge v USA a v Evropě. Ne, není to málo, ale schválně pro porovnání, BMX X5 40i stojí v základu 1,9 milionu korun, má šestiválec s výkonem 340 koní. Explorer bude mít 450 koní. Prostě paráda.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny