Budoucnost hardwaru vyrobeného Facebookem je v brýlích. Zatímco modely pro virtuální realitu již vyrábí pod značkou Oculus, chystá také model pro rozšířenou realitu, na které se bude podílet známá značka Ray-Ban.
Výrobu chytrých brýlí Ray-Ban potvrdil Mark Zuckerberg u příležitosti zveřejnění tržních výsledků za poslední čtvrtletí. „Tento druh brýlí má ikonický tvar a umožní vám zažít spoustu zajímavých věcí. Těším se, až se dostanou do rukou lidí, kteří zažijí další posun vstříc budoucnosti s plně integrovanou rozšířenou realitou,“ prohlásil ředitel Facebooku.
Brýle jsou součástí velkolepé myšlenky „Metaverse“, kterou Zuckerberg označuje novou společnou platformu pro virtuální a rozšířenou realitu. Bude to virtuální prostor, kde se setkávají všechny možné nástroje, aplikace, hry a přístup do něj bude možný s kterýmkoliv kompatibilním zařízením. Spousta lidí si možná představí Oasis z románů Ready Player One, ovšem nakolik je tato představa vzdálená od skutečnosti se teprve uvidí.
Oculus Quest 2 je hit, ale má to háček | ChytráVěc.cz
Na světové trhy pomalu, ale jistě míří nový Oculus Quest 2, který tak trochu obrátil trh s virtuální realitou naruby. Je výhodný, všestranný a pod záštitou internetového gigianta. Jenže to je i jeho hlavní problém. Když se řekne virtuální realita, spousta lidí si představí drahou zábavu pro pár nadšenců.
Specifikace a možnosti brýlí jsou ovšem zatím jednou velkou neznámou. Stále se nic nezměnilo na tvrzení, že by je měl Facebook uvést už tento rok, ovšem interní plány firmy se samozřejmě mohou měnit, což ukázala pandemie koronaviru už nesčetněkrát.
Chytré brýle každopádně zatím ostatním firmám v minulosti příliš nevycházely. Asi nejambicióznější projekt od Googlu (Glass) i přes senzační nápad nakonec vyšuměl a následně jsme se už dočkali spíše takových zjednodušených variant, jako třeba Snapchat Spectacles, což už jsou v podstatě jen brýle s možností natáčet video.
Pokud však existuje firma s velkorysým finančním zázemím, která by takovou věc skutečně měla správně uchopit a udělat tak, aby vzbudila reálný zájem uživatelů, pak je to právě Facebook. Jen dejme v budoucnu pozor na to, jak zachází s našimi osobními daty, protože třeba u aktuálně populárního VR modelu Oculus Quest 2 to moc transparentní není.