Hledáme, ale neklikáme. Zajímavé statistiky používání Googlu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Věděli jste, že více jak 50 procent zadaných hledání na Googlu nevede v žádné další kliknutí?

Pravděpodobně to dělá každý z nás. Potřebujete něco zjistit, zadáte danou otázku do Googlu a odpověď najdete už v titulku nalezeného výsledku, nebo dokonce v informaci poskytnuté samotným Googlem – třeba když jej využíváte jako převodník měn nebo kalkulačku. Takové akce však už teď v používání tohoto populárního vyhledávače převažují.

Zjistila to ve výzkumu analytická firma Jumpshot z dat celkem 40 milionů hledání na Googlu. 50,33 % hledání nevedlo v žádné další kliknutí, 45,25 % pak pokračovalo v kliknutí na stránku mimo služby Googlu. Zbylých 4,42% byly kliknutí na reklamy vytvořené Googlem.

Trend „bezklikání“ pomalu stoupá už od roku 2016, naopak počet kliknutí na nalezené stránky naopak klesá. Samotný vyhledávač tomu koneckonců pomáhá tím, že poskytuje lepší náhledy, vtěsnává do nich více podstatných informací a hlavně zlepšuje přesnost zobrazených výsledků.

Data této analytické firmy však údajně nejsou zcela neprůstřelná, protože berou ohled pouze na vyhledávání provedená skrze PC s Windows a mobilní platformu Android a to pouze ve Spojených státech. Zcela opomíjejí ekosystém zařízení iOS a také třeba vyhledávání prostředím samostatného nástroje Google Search a nebo vyhledávání, které následný klik přenese do nějaké mobilní aplikace.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny