Videoserver YouTube se poprvé od doby, kdy jej v roce 2006 koupil internetový gigant Google pochlubil, že tvoří významný podíl příjmů svého majitele.
Výdělky nejpopulárnějšího videoserveru si Google, respektive jeho zaštiťující společnost Alphabet, doposud velice ostražitě chránila. Každému však muselo být jasné, že jsou to obrovské sumy, když YouTube prodá denně ohromné množství minut v podobě reklam, které dává před video, v jeho průběhu a na bannery okolo. Dále také dostává peníze za předplatné několika druhů.
V hospodářských výsledcích Googlu za poslední kvartál roku 2019 však najdeme i čísla právě pro YouTube, ze kterých se dá odvodit roční příjem: 15,1 miliardy dolarů, tedy asi 342 miliard korun. To je naprosto astronomická částka, odpovídá například hrubému domácímu produktu Malty.
Jak se také ukázalo, YouTube tak tvoří zhruba deset procent všech příjmů Googlu. Aby také ne, YouTubu se daří společně s cloudovými službami a očekává se tak, že výdělky dále porostou.
Google se nicméně ohrazuje tím, že výplaty pro tvůrce na Youtubu stojí společnost asi 8,5 miliardy dolarů ročně, takže skutečný zisk je přeci jen nižší. Tato částka se ale zase nezadá mnohým tvůrcům, kteří mají pocit, že je YouTube neodměňuje na základě zobrazených reklam spravedlivě.
Do toho všeho navíc vstupuje situace z posledních roků, kdy YouTube tvrdě trestá obsah, který není „family friendly“ a pozastavuje tak výplatu kanálům, které produkují vulgární, politický či jinak kontroverzní obsah. Mnoho z tvůrců se tak obrací na jiné služby, skrze mohou přijímat peníze od svých příznivců, jako například Patreon.