TikTok je aktuálním hitem mezi sociálními sítěmi díky svému formátu nekonečného zástupu krátkých videí. Ten už zaujal několik konkurentů, především Instagram, který se nyní vehementně snaží slávu TikToku napodobit.
Instagram naskočil na trend krátkých videí v roce 2020, kdy vydal funkci Reels. Nyní to však vypadá, že se Reels stávají středobodem celé platformy a dokonce zcela přepisují dosavadní možnosti sdílení videa na Instagramu.
Ohledně aktuálně chystaných novinek se už šéf Instagramu Adam Mosseri pochlubil na svém twitterovém profilu, kde publikoval video o chystaných změnách. Ve svém příspěvku zmiňuje o přidání videa ve formátu pro mobilní zařízení, tedy na výšku: „Budeme experimentovat s tím, jak nově pojmout video – bude na celou obrazovku, pohlcující, zábavné a určené především pro mobilní aplikaci,“ říká:
Tato videa se budou zobrazovat ve vašem kanálu ve formě doporučení. A to i v případě, pokud nesledujete účet, který je zveřejnil. Mosseri vysvětlil důvod těchto změn tím, že je třeba držet krok s konkurencí. Zcela očividně tedy naráží na to, že je nutné dohnat TikTok.
Doba, kdy byla aplikace zaměřená především na fotografie, je dávno pryč. Dříve to bylo místo, kde lidé sdíleli fotografie ze svého každodenního života. Poté se z ní stalo místo pro profesionální umělce, kteří zde mohli prezentovat svou práci a propagovat ji širšímu publiku. Dalo by se říci, že to byl zlatý věk Instagramu.
V posledních několika letech se však Instagram proměnil v platformu, která se zaměřuje na prodej zboží, nenáročnou zábavu a především reklamy. „Už nejsme aplikací pro sdílení čtvercových fotografií,“ přiznává Mosseri.